fredag 22 januari 2010

Fredag 22 januari 2010

Jag som alltid lovordat min vårdcentral och de som arbetar där inklusive läkarna. Idag måste jag revidera min uppfattning om min husläkare sedan hon rekommenderat min fru att söka en annan vårdgivare. Efter 7 års äktenskap så gör man inte så tycker jag och detta talade jag om för henne för det är en kvinna. Troligtvis kommer jag att lista oss på en annan vårdcentral där de gör sitt bästa för att ta hand om oss två.
Idag ringde också en väldigt gammal medlem i hgf och ville ha lite hjälp, hon är kvarboende hyresgäst i en brf. De skall i april börja med stambyte och hon kan på grund av sjukdom inte bo kvar under denna tid och föreningen har lovat en annan bostad under tiden. Nu är problemet att hon inte hört av föreningen i ärendet och det är det hon vill ha hjälp med. Givetvis lovar jag hjälpa henne.
Under kvällen lyssnade jag på nyheterna och speciellt på Obamas tal och med vilken kraft han lägger ner på de nya reglerna för finans sektorn. Jag önskar att Mats Odell skulle besitta samma kraft vad gäller bankerna i Sverige, som ägnar sig åt att ge bonusar till mäklarhus och det skulle inte förvåna mig om även ombildningskonsulterna får en släng av sleven. Med tanke på vilka metoder dessa tar till så är kanske detta ett svar på den saken. det som hände i Västberga och Tivoliets köpstämma är ju lika skrämmande. 2 bastanta vakter bevakade så inga obehöriga kom in till stämman. En man som skrivit till föreningen och begärt att få bli medlem fick aldrig något svar så han infann sig på stämman, men se det gick inte att komma in. Vakterna meddelade att om han ville komma in fick han skriva på en fullmakt. Man kan verkligen ställa sig frågan liksom Christian Luuk gör i på spåret. VART ÄR VI PÅ VÄG?

Inga kommentarer: