söndag 29 november 2009

Söndag 29 november 2009

Idag har det varit en lugn skön hemmadag, med att skriva protokoll från 3 olika möten som blivit liggande på grund av tidsbrist. Vi hade bjudit över Kjell till lunch och då fick vi tillfälle att diskutera till hur vi skall ställa oss till listorna inför valet 2010 i vår 5:te valkrets.
Vi har givetvis en hel del synpunkter men det är en annan sak om vi får igenom dem på tisdag. det var inget läge att ge sig ut i dimman idag så efter lunchens härliga diskussion så fortsatte jag med pappersarbetet. PRO skall ha in en massa statistik så jag började förbereda den så går det lite snabbare vid årsskiftet. Jag hann också förbereda möte till den 9 då vi skall stämma av allt inför julmarknaden på torget i Östberga. Jag ringde och kollade med mattanterna och där gick förberedelserna mycket bra. Jag ringde också den gotländske knallen och kollade så han verkligen kommer och påminde honom att ha extra mycket lammkorv eftersom jag tror det går mycket i denna del av södra Stockholm. Jag passade också på att ringa ridskolan i Rimbo och checkade så att ponnyhästarna är vid god vigör och dyker upp den 12 december. Roligaste telesamtalet idag var när jag ringde till polacken som skall spela den 12. Han berättade för mig att han var bättre på de svenska julsångerna än någon svensk och det låter ju fantastiskt. Han blev också jätteglad när jag berättade om den internationella julmaten som vi serverar den dagen.
Liksom förra året så har vi ett styrelsebeslut på att den mat som blir över kör vi till de hemlösa med ett litet kort från oss i LH Östberga.
Det som gladde mig unde kvällen var Zlatans fina mål i El clasico HURRA

Inga kommentarer: