måndag 30 november 2009

Måndag 30 november 2009

Idag har jag gått igenom ekonomin med vår kassör i LH Östberga. Mest på grund av att vi skall lgga över den på+ data när vi väl får det nya programet från Globen. Jag har dessutom skickat kassören på kursen som hör till. Hon är en gamal bokföringsnörd så det blir nog inga problem ed den bite. Fick idag också ett mail från vår styrelsemedlem som befinner sig i Australien, resan gick bra och han hälsade till alla. Jag hann också med att prta en lång stund med min mamma nere i Skåne, pigg och glad som vanligt och skulle på målarkursen under eftermiddagen. Skönt att hon sysselsätter sig med det hon tycker är roligt. Gun var ledig idag så vi fick en härlig lunch tillsammans hemma i vår lugna vrå.
Under eftermiddagen så var jag och fixade till fötterna, alltid lika härligt att få denna behandling. Klippa naglarna lite massage och smörja in fötterna. Känns som man går på moln efteråt.
Under kvällen har jag haft samtal med de 5 som klandrat stämman i Ätten 1 frågat hur de mår och hur de upplever skrivelsen som kom ifrån föreningens advokat. Jag har förklarat vad det innebär och vad vår advokat gör och samtliga har förståt ordentligt men de mår dåligt av det här.
Önskar faktiskt att man kunde förmedla den känslan som dessa människor har till Joachim Larsson i Stadshuset, som fortfarande tycker att allt är bra och går rätt till med ombildningarna Blev lite förvånad när jag såg att det är Advokatfirman Kilpatrik Stockton som företräder Ätten 1. Det är denna advokatfirma som Svenska Bostäder använder sig av för att ha oberoende personer på stämman. Det som man undrar då är ju hur pass oberoende de är i det här målet och vem som betalat dem för denna tjänst. Det får vi säkert reda vad det lider.

Inga kommentarer: