onsdag 2 december 2009

Onsdag 2 december 2009

Under tisdagskvällen var jag på 5:e valkretsens möte för att fastställa kommunfullmäktige listan. Första gången på flera år som jag sett ett sådant intresse för valet. Lokalen uppe på Hägerstensåsen var knök full och det var en trevlig stämning Hela lokalen andades optimism och det bådar gott inför valåret. I år var det ett roligt upplägg. Är det så alla 6 valkretsarna beslutar att sätta Carin Jämtin överst på listan så kommer hon att vara första namnet på alla listor. Det är bra tycker jag, för hon är karismatisk och har en ledarstil som går hem hos folk. Hon kommer att bli ett viktigt vallokomotiv under 2010. Om inte alla valkretsarna gör lika dantspricker det och det blir olika toppnamnlistorna och det är definitivt inte bra. Första namnet skall vara en välkänd politiker och det är Carin.
På morgon idag så hade vi styrelsemöte i PRO Solberga och den stora frågan idag var hur vi skall värva medlemmar. Vi har en åldrande förening samtidigt som de 40 talister som går i pension inte känner sig som pensionärer och vill vänta några år innan de går med i en pensionärsförening.
Jag har funderat länge på det här problemet, och kanske kommit på en lösning. Vi skall nämligen skicka ut en inbjudan till alla som fyller 65 2010 och bjuda in dem till en resa med Birka Paradise priset har jag gjort upp med dem till 395 kronor med middag och frukost samt hytt. I konferensdelen skall jag då orda lite semenarier om vad PRO har att erbjuda dem. Hoppas jag kan förankra det här ordentligt i styrelsen, för det här tror jag på

Inga kommentarer: