onsdag 25 november 2009

Onsdag 25 november 2009

Ne är jag tillbaka efter att ha varit trött, besviken och arg på alla de ombildare som trakaserat mig och min familj. Jag tappade lite fart och har behövt ta det lite lugnt ett tag. Jag har fortsatt jobbat med ombildningsproblematik och hur vi skall rekrytera fler medlemmar till PRO. Det har varet mitt program den senaste månaden.
Igår var jag tillsammans med flera ombildningsprofiler i stadshuset och träffade oppositionsborgarrådet Roger Mogert. Det blev en lite tafatt diskussuion tack vare att vi var för många i gruppen, men det är ju bra att veta till nästa gång. Han talade om att om det blir maktskifte i stadshuset vid nästa val, så kommer alla ombildningar att stoppas. Vi ville han skulle förankra detta riksplanet också, men som vi alla vet så är ombildningar ett Stockholmsfenomen. Vi ville också han skulle medverka till att ombildningarna blir en het valfråga i förorterna, lika het som bostäder åt ungdomarna. detta lovade han och vi skildes efter en timmas diskussion och jag tror faktiskt att de flesta var rätt nöjda.
Under kvällen har jag varit på ett möte i skolan angående julmarknad på Östberga torg den 12 december. Där fick vi också träffa de nya poliserna från närpolisstationen i Älvsjö som också har ansvar för Östberga.
Vi har fått till ett bra program till den 12 december och som vanligt kommer LH Östberga att servera Internationellt Julbord i skolans matsal för en kostnad av 30 kronor inklusive dryck.
Vi står även för ponnyridningen för de minsta och givetvis har vi också ett lotteri i vanlig ordning. Vi tänkte denna gång också ha ett litet bord med information om hyresgäströrelsen, för vi vet att många här av de kvarboende hyresgästerna söker kontakt med oss och vill ha hjälp med olika saker. Det skall vi med glädje hjälpa dem med.
En glädjande sak under min frånvaro här har varit när Terje och P-O ringt och frågat vad som hänt etc. Lugn mina herrar jag kommer igen som alltid, med nya friska krafter och ett otroligt bättre humör nu
Vi ses alla läsande vänner

1 kommentar:

Johan Johanson / Rädda Linjalen sa...

Tack för senast och välkommen tillbaks i offentligheten. Garbo's back!