torsdag 26 november 2009

Torsdag 26 november 2009

Idag var jag inne på Sveavägen 68 och lyssnade på Dag Larsson landstingspolitiker. Ett mycket intressant föredrag hur illa ställt det är med vår sjukvård och vart vi är på väg samt hur man dribblar med köerna för att komma åt pengarna som regeringen lovat landstingen som minskar sina köer. Det som oroar mig mest är vårdval Stockholm där man drar ner riktigt ordentligt i de område som har de största behovet. Sedan pratar man om fritt val, det enda jag kan välja är vilken vårdcentral jag vill lista mig hos och om jag vill ha läkare Nilsson eller Andersson. Detta kallar man fritt val. Vi hörde också igår efter budgetförhandlingarna i landstinget att de gjort gigantiska satsningar på sjukvården, 3,2 % som helt äts upp av inflationen etc. Vi får börja kalla Filippa "El Gigante".
Under kvällen var jag på ett möte i Globen, kallade av juristen som för klandran mot Ätten 1.
Ätten 1 har tydligen fått ihop pengar och kunnat anlita advokatfirman Kilpatrik Stockton att föra deras talan mot de 5 som klandrat stämman. Har bara läst huvudbilagan och inte bilagorna utan återkommer så fort jag läst dess för att få en samlad bild av allt. En sak är säker att de försöker föra någon form av maktspråk. Under rubriken Rättegångskostnader har de inte mindre än 8 paragrafer där de rent ut sagt försöker skrämma de som står bakom klandran. Men det tror jag inte de har mycket för, för de som står bakom klandran är starka personer och har fullt stöd både inom Ätten 1 och angränsande kvarter.
Vi får avvakta och se vad som händer, så jag kommer förmodligen att återkomma i ärendet ett flertal gånger under början av nästa år.

1 kommentar:

Johan Johanson / Rädda Linjalen sa...

EN småkomisk detalj är att dessa Kilpatrik Stockton även agerade "oberoende granskare" på en köpstämma i Dalen härförledes.