torsdag 17 september 2009

Torsdag 17 september 2009

Under förmiddagen han jag äntligen komma ikapp med protokollskrivning och annat i både HGF och PRO. Efter lunch satte jag igång och läsa nya Översiktsplanen inför mötet under kvällen med politikerna på Hotell Clarion Sign. För övrigt ett intetsägande möte, samma ord upprepas hela tiden och det påstås att medborgarna har fått säga sitt. Floskler, Floskler hela vägen, inte ett skit stämmer. Medborgarna har inte fått säga sitt och de försöker strypa den demokratiska processens fullständigt. Alvendal pratar om sin promenadstad och att hon värnar grönområden och det tråkiga är att S håller med dem på många punkter. Jag trodde faktiskt att Roger skulle ta chansen och tala om var S står i denna fråga om förtätningar, att bygga på Årstafältet, Globenområdet och Norra Stations området. Men gud vad tysta de är.
Väl hemkommen när jag kollar mailen så ser jag att Kastanjegården i Dalen ropar på hjälp, hoppas några har kunnat åka dit och vara medborgarvittnen åt den lilla LH föreningen där. De behöver mycket stöd inför kvällens stämma som jag verkligen hoppas går deras väg.
Invänta med spänning resultatet från stämman som drivs av samma konsult som försöker omvandla husen där jag bor. Hans namn är Kai-Larsen och är en av de tarvligaste konsulter man kan råka utför. Drar sig inte för att blunda för fusk och direkta olagligheter. Hans kalkyler är skrämmande glädjekalkyler och har sällan en relevans till verkliga kostnader.
En liten en och tee sen sängen

Inga kommentarer: