tisdag 8 september 2009

Tisdag 8 september 2009

Idag har jag verkligen tagit det lugnt, varit ute i det fina vädret med frugan. Åkt runt i området och pratat med lite hyresgäster, pratat med ungdomarna och hela parkleken.
De unga frågar givetvis varför det inte blev någon Östbergadag i år och tålmodigt förklarar jag för dem. En del berömmer oss för resan till Eskilstuna och parken Zoo där. En del undrar vad det blir nästa år, så jag talar om för ungdomarna att komma på bomötet i höst och tycka till. Skall bli roligt att se hur många av dem som kommer
Kvällen ägnade jag åt ett möte angående Årstafältet i Brf Mysslingens lokaler. Vi hade lite återkoppling till Årstafältets dag i augusti. Roligt att se lite nya ansikten också eftersom vi är lite för få aktiva i konstellationen kring Årstafältet. Det verkar dessutom som Brf Mysslingen kommer att driva en egen linje för Årstafältet och en av deras viktigaste medlemmar hoppar av vår grupp och skall ägna hela sin kraft åt styrelsearbetet. En annan tråkig sak är att Brf Mysslingen inte gjort rätt för sig i den ekonomiska delen av det vi kommit överens om. Jag tror inte vederbörande hade förankrat kostnaden i styrelsen och därför detta plötsliga avhopp. Hur vi skall lösa det hela får jag ta upp med LH Östbergas styrelse vid nästkommande styrelsemöte.
Hur det blir med nyttjandet av deras lokal återstår att se, men inget förvånar mig längre.
Väl hemkommen till basen så möter frugan med tee och en pytteliten kvällsmacka

Inga kommentarer: