tisdag 1 september 2009

Tisdag 1 september 2009

På förmiddagen idag så ringde jag SB:s Amanda Floden för att kontrollera lite saker om ombildningar, men det visade sig att hon helt plötsligt slutat. Som vanligt har vi olika åsikter om den kontroll som SB gör när de får in stämmoprotokoll m.m. Detta har jag tagit upp med de mina som sitter i den breddade delegationen och redan under gårdagens möte tog de upp frågan. Så nu får vi vänta och se vad som händer på den fronten. Framför allt måste det vid varje samrådsmöte med SB diskuteras den utbredda 2-handsuthyrningen som i Familjen 1 och Ätten 1 ligger på ca 15 %. Detta har vi ju sett nu när vi har knackat dörr och vidarebefordrat en hel del namn till förvaltaren. Så det vi hoppas på är att det verkligen görs något och att SB blir påminda om detta vid varje möte med Hyresgästföreningen. Det måste också tas upp i hyresförhandlingen där vi anser att SB inte sköter sina åliggande gentemot oss vanliga hyresgäster som gör rätt för oss på alla sätt.
En Brf här har helt sonika tagit bort torkskåpen från alla hyesgäster i samband med stambyte utan att det gjort några som helst överenskommelser genom förhandling och många hyresgäster har inte skrivit på någonting om stambytet. Jag har bollat över frågan till regionskontoret, så hoppas Raymond har lite tröstande besked till de drabbade. Jag pratade med husombudet som inte mår bra med allt skit de får stå ut med som hyresgäst i en Brf. Idag hade hon fått en elak fråga "Du knyter väl soppåsen innan Du kastar den". Det är en kvinna som sitter i styrelsen som spelar Gestapo för alla 4 husen.
Jag hann också med ett besök av mina vänner i PRO som spelar Boule varje tisdag så även idag. Närmare 20 st spelade och jag fick en hel del bra kort till hemsidan. Sedan kokade jag kaffe och åkte ner till en god vän på koloniområdet på Årstafältet och fikade och diskuterade lite.
Kvällen har mest ägnats åt skriverier där jag legat lite efter, en del skrivelser till posten och SL som äntligen kom iväg idag, och jag letar någon som kan tala om äldres sjukdomar och som kan komma och tala på nästa medlemsmöte i PRO. Får se om någon vårdcentral nappar.
Frugan anlände från sitt arbete strax före 22 och som vanligt fick vi en skön stund med tee och en kvällsmacka

Inga kommentarer: