onsdag 30 september 2009

Onsdag 30 september

Dagen har i huvudsak gått åt till att fixa till affischerna för vårt öppna möte den 6 oktober. Roger Mogert S kommer till Östberga och talar om integration och det behövs verkligen här. Under kvällen har vi varit ute och satt upp affischer på varenda port i hela området och jag hoppas givetvis att det ger resultat på antalet som kommer. När jag åkte runt i området kunde jag konstatera att några av de nya brf:erna installerat nya hissar vilket var behövligt i dessa gamla hus. Jag träffade också en dam som ville ringa störningsjouren därför att de höll på att renovera en lägenhet klockan 21:00 på kvällen och hennes barn kunde inte sova. Hon trodde fortfarande hon kunde ringa Svenska Bostäders störningsjour. Tydligen har de nya Brf en hel del att göra på informationsplanet. En annan dam som kände igen mig frågade om jag inte kunde förmå Svenska Bostäder att sälja tvättid i deras stora tvättstuga. Jag förklarade att detta har diskuterats vid köpen men SB har hela tiden tackat nej till dessa förslag eftersom tvättstugan är en otroligt dyr enhet.
I morgon är det möte i Enskede Gård och meningen var att Carina Moberg skulle vara huvudtalare men på grund av sjukdom i familjen så ersätts hon av Leif Jacobsson gruppledare i riksdagen och ordförande i SABO så förutsättningarna är goda till ett bra bostadspolitiskt möte i alla fall

Inga kommentarer: