onsdag 19 augusti 2009

Onsdag 19 augusti

Idag har det varit många samtal om ombildningar och stambyten. Folk från både Enskede och Skarpnäck har ringt och bjudit in mig till olika seminarier och möten. Givetvis så ställer jag upp. Många fall liknar de som vi haft här i Östberga och det är ju bara bra att information sprids både hur fusken ser ut och vilken taktik konsulterna använder. Hoppas bara att ingen förening går så långt som Ätten 1 gjort. Jag hann även med en kort påhälsningPRO bingon idag till alla damernas förtjusning så stannade jag och tog en kopp kaffe med dem.
På eftermiddagen träffade jag en granne som ville veta vad han skulle göra i frågan om att köpa sin bostad eller inte. Efter 1 timmes diskussioner kom vi fram till att rent ekonomiskt och för hans 4 barn så är den bästa lösningen att satsa på en villa. Han är relativt ung båda har fast arbete och deras 4 barn behöver mer plats så jag hoppas att han kan förverkliga den planen.
Under kvällen hade S Östberga medlemsmöte där den viktigaste frågan var nomineringar till kommunfullmäktige, landsting och riksdag. Vi diskuterade kyrkovalet där jag själv ställer upp samt föreningens höstaktiviteter. Efter detta mötet och när kvällen var så vacker så åkte jag och frugan bort till Årstaliden och var med i sommarens sista allsång. Inte nog med härlig underhållning, gott kaffe med bulle så träffade vi en hel del vänner. Trots detta så han jag med det viktigaste från Berlin också.
En fullspikad dag med det sista telefonsamtalet från P-O den gamle kämpen
Natti

1 kommentar:

Anonym sa...

Undrar om det var nån av mina grannar som ringde...Vi hade köpstämma i skarpnäck 24/8 och tyvärr vart det ja med några få rösters mariginal. Har begärt ut det som är offentligt, men har inte fått ta del av ngt än. Och konsulterna är än så länge oanträffbara per telefon?? Men som sagt jag ska ringa igen,annars får man väl påtala det till nuv värd. Konstigt om de inte vill lämna ut hanslingarna.
Har nyss hittat din blogg.