lördag 29 augusti 2009

Fredag 28 augusti 2009

Förmiddagen idag gick åt att skriva protokoll och betala fakturor och göra sammanställning vad Rädda Årstafältet har kostat. Skall försöka få in redovisningen till vår moderförening tills nästa styrelsemöte.
Eftermiddagen har jag ägnat åt dörrknackning på Kinnaredsgränd eftersom det är ett extra föreningsmöte/stämma den 3 september så har vi informerat de som varit hemma vad en ombildning innebär. Har under dagen bara mött positiva människor som absolut inte vill ombilda och de flesta har lovat att komma till mötet så att vi visar vår styrka. Det var de orden jag fick höra och som värmer otroligt i den här ombildningscirkusen. Därför var det oerhört skönt att nej sidan i Linjalen vann, detta har en viss inverkan på många verkar det som när man läser olika debattinlägg.
Jag har också försökt gräva efter vilka rättigheter en konsult har, men det är inte lätt att hitta något matnyttigt i denna fråga. Har därför skickat mina frågar i detta ämne till 2 jurister och hoppas givetvis på ett svar efter helgen. För första gången så har jag märkt en förändrad attityd hos SB förvaltare som nu mer än bredvilligt hjälper oss med alla uppgifter, vilket för 1 år sedan var helt omöjligt. Varför har jag ingen aning om, kanske ett sent uppvaknande.
Om det är lika positivt i resten av husen här på Kinnaredsgränd som det varit i den halvan vi hunnit med, så är jag inte det minsta orolig att en ombildning i de här husen skulle gå igenom.
Men vi skall fortsätta jobba fram till den dag då processen läggs ner helt.
Hyresrätten måste värnas

Inga kommentarer: