torsdag 4 juni 2009

Torsdag 4 juni 2009

Idag har jag fixat lite papper som jag legat efter med. Fullmakt till vår advokat på Globen, fullmakter till oss som skall gå på köpstämma den 11 juni. Skrivit tiggarbrev om pengar till Årstafältets Dag den 22 augusti.
Jag var också på Kungsholmens Gymnasium för utbildning i valarbetet. Jag skall sitta som valmottagare i Herrängsskolan under EU-valet på söndag. Eftersom det är första gången jag medverkar tyckte jag det var bra att gå på denna information.
Efter denna utbildning åkte jag direkt till mötet på Brf Mysslingen där vi samarbetar om Årstafältet. Vi har kunnat enas om en gemensam plattform, ett steg i rätt riktning. Vi beslutade också att köra en Årstafältets Dag den 22 augusti tillsamans med Nätverket för Årstafältet och Kolonisterna på fältet. Beroende på hur mycket pengar vi kan få ihop, så får vi se vad vi kan åstadkomma. Skulle vilja hyra ett stort tält och ta ner utställningen som skolbarnen runt Årstafältet gjort. Visa det vinande förslaget Arkipelag. Ha en politisk debatt om fältets utbyggnad. Alvendal är intresserad och oppositionen lär väl haka på skulle jag tro. Som moderator skulle jag vilja ha Dalademokratens Chefredaktör som för övrigt bor i Årsta. Lite häst och vagn efter Götalandsvägen och Ponnyridning står högt i kurs, liksom att ballongflygarna skall deltaga på något sätt. Jag skulle gärna ha en Gudstjänst i Guds fria natur och för ungdomarna en liten rockkonsert med lokala band. Vad som sedan blir får pengapungen utvisa.
När frugan anlände blev det äntligen en god kvällsmacka

Inga kommentarer: