torsdag 11 juni 2009

Torsdag 11 juni 2009

Idag har det varit fullt jobb med att få fram information om Ätten 1 eftersom de skulle ha stämma under kvällen. Fick all information jag begärt från Bolagsverket via e-post, smidigt och bra. När jag strax före lunch kom ut och skulle ta fram min elmoppe så kom jag inte in i mitt garage. Det visade sig att elkablarna var avklippta och i låset satt små spikar och någon form av lim. Jag har givetvis polisanmält det hela plus en anmälan om att någon fiskat upp vårt utskick till hyresgästerna i Ätten 1. Jag hoppas vi kan få till ett tryckfrihetsmål av det hela när vi väl hittar förövaren. P-O var här och hämtade den ekonomiska planen och efter ett par timmars räknande kom han fram till att det definitivt inte blir billigare att bo vid ett köp.
Vi besökte stämman under kvällen och hade sällskap med Hem o Hyras journalist Cecilia, återstår att se om det blir någon artikel. Det var 67 ja röster med 27 fullmakter. 1 röst vet vi redan att den är ogiltig eftersom vederbörande inte bor i sin lägenhet och inte har sin nattvila i Östberga. Vi vet också att Brf Ätten 1 inte haft någon stämma/årsmöte under minst 7 år. Den förra stämman avbröts och rätteligen skulle den ha tagits upp idag men man hade en helt ny stämma så vi har begärt att få ut protokollet från stämman den 16 november 2008. Vi har också begärt ut protokollen från år 2002 - 2008. Föreningens stadgar är bara underskrivna av 2 personer och det finns inget protokoll att stadgarna antagits dessutom är namnen oläsliga vem som skrivit under stadgarna.
Vi kommer att tillställa Svenska Bostäder en skrivelse där vi redogör för allt detta och samtidigt be dem under rådande omständigheter avbryta försäljningen eftersom föreningen enligt oss inte har rätt att teckna något avtal.
Många av styrelsen är ordentligt missbelåtna hur regionen hanterar vissa av ombildningsfrågorna och inte minst på Barbro Engmans agerande i frågorna
Tyvärr många ledsna ansikten i Östberga idag

1 kommentar:

Barbro Engman sa...

Hej Kenneth
Jag ser att styrelsen är missnöjd med mig.Jag tycker att det vore bra om vi kunde träffas och gå igenom vad det är som orsakat detta missnöje, du kan väl höra av dig om du tycker att det är en bra ide´.
Må väl
Barbro