onsdag 10 juni 2009

Onsdag 10 juni 2009

Förmiddagen idag fortsatte med täta kontakter med bolagsverket. Ätten 1 har inte skickat in något årsmötesprotokoll under 7 år och jag har frågat skattemyndigheten om de har redovisat något där. Svar kommer imorgon. Jag har också beställt den ekonomiska planen från bolagsverket och under morgontimmarna kommer den som en epost bilaga. Jag har varskott P-O så vi kan tolka den planen och se vad det innebär. Vi har idag också begärt att få ut protokollet från stämman den 16 november 2008, en stämma som ajournerades eller med ett riktigare ord avbröts av ordföranden Pia Hagerth. Trots detta skall det ju finnas ett protokoll. Jag fick också ett positivt besked från Hem & Hyra de kommer att komma till stämman och ta lite kort när vi blir utkastade.
Jag har fått utstå mycket kritik från mina egna idag, för att inte regionen gjort något uttalande som vi kunnat dela ut innan stämman här. Jag fattar inte riktigt heller varför man inte stöttar oss och dementerar allt i ett snyggt flygblad. Även om ordföranden är sjuk så fungerar väl organisationen i alla fall eller? Jag är lika djupt besviken som mina styrelsemedlemmar.
Idag fyllde vår sekreterare 80 år och han hade hyrt Karusellens föreningslokal och det var mycket folk där. Det bjöds på mat, kaffe och tårta och lite starka drycker. Det var också uppvaktning från våra kamrater i partiet. Men de flesta var kamrater till Kjell från olika idrottsföreningar som han fortfarande är medlem i. Jag bara måste nämna organisationen med mat och allt sköttes av Ruth och hennes dotter fantastiskt arbete av dessa personer.
Själv känner jag mig lite halv rasslig och lägger mig tidigt och hoppas det är någerlunda imorgon eftersom vi har mycket att göra under morgondagen.

Här är det senaste utskicket i Östberga

SENASTE NYTT!
VILKA ÄR LOKALA HYRESGÄSTFÖRENINGEN? VEM SKRIVER I DERAS NAMN?

CENTRALA HYRESGÄSTFÖRENINGEN AVSÄGER SIG ALLT ANSVAR FÖR DE FELAKTIGA OCH ODEMOKRATISKA UTSKICK SOM GJORTS 1 DERAS NAMN! DE HAR STARTAT EN INTERNUTREDNING FÖR ATT KOMMA TILLRÄTTA MED PROBLEMET.

TYVÄRR HAR DET VISAT SIG I LIKNANDE FALL ATT DE SOM SPRIDIT FALSK INFORMATION INTE KUNNAT FÄLLAS PÅ GRUND AV ATT MAN INTE KAN BEVISA VEM SOM SKRIVIT. MEN UTSKICKEN HAR ALLTID UPPHÖRT NÄR MAN HAR GÅTT IN CENTRALT OCH UTRETT HÄNDELSERNA.HOPPAS DET SKER HÄR OCKSÅ SNARAST.

DET STORA SVEKET
HYRESGÄSTFÖRENINGEN VÅGAR INTE INFORMERA ALLA SOM BETALAR MEDLEMSAVGIFT OM ATT DE HAR KÖRT ÖVER MEDLEMMARNA FULLSTÄNDIGT I FRÅGAN OM MARKNADSHYROR!

LOKALA FÖRENINGAR ÖVER HELA STADEN HAR PROTESTERAT KRAFTIGT MOT ATT BARBRO ENGMAN OCH LEDNINGSGRUPPEN I DEN CENTRALA HYRESGÄSTFÖRENINGEN KOMMIT ÖVERENS MED FASTIGHETSÄGARNA OM ATT HÖJA HYRORNA KRAFTIGT I SVERIGE DE NÄRMASTE ÅREN.
HUNDRATUSENTALS HYRESGÄSTER BLIR KANSKE TVUNGNA ATT LÄMNA SINA HEM SKRIVER DE!

DET HÄR SKRÄMMANDE FRAMTIDSPERSPEKTIVET SLIPPER NI VARA MED OM IFALL NI ÄGER ER BOSTAD!

Inga kommentarer: