tisdag 16 juni 2009

Tisdag 16 juni 2009

Idag på morgonen var jag till Globen och lämnade lite papper på vad jag vill ha hjälp med. Jag tänkte samtidigt fixa till mina naglar men se det gick inte före den 16 juli. Så det blev att ta rundan förbi Årsta och handla lite och en härlig lunch tillsammans hemma.
Efter lunchen skickade jag lite rekommenderade brev till föreningarna för att få ut lite protokoll, men har ingen större förhoppning att vi får det. Det får bli den vanliga vägen med hot om handräckning från Kronofogden då brukar det helt plötsligt gå bra.
Under kvällen hade vi möte i föreningen Rädda Årstafältet. Vi gick igenom programmet samt budgeten. Den enda hitills som lovat pengar är Stadsdelsföreningen och vi har fått ett underhandslöfte från Stadsbyggnadskontoret. Jag har meddelat samtliga att jag måste ha summorna senast den 1 juli. Barbro Engman hörde av sig och vill träffa styrelsen den 22 juni på Förbundet och det låter som en bra lösning.
Tidigt i morgon kommer de och installerar fiberlinan samtidigt som Comhem kommer och skall försöka lösa problemet med mina anslutingarna för TV, Telefon samt bredband.
Så det blir en tidig kväll efter en kvällsmacka och Tee

Inga kommentarer: