måndag 15 juni 2009

Måndag 15 juni 2009

Halva dagen idag har jag ägnat mig åt att ringa runt till alla företag som levererar tjänster i SB fibernät. Så nu tror jag att jag bestämt mig för vad jag villa ha. Det blir nog Blixtvik bredband 100/100 och IP-telefoni från dem, Där kan jag portera de nummer som jag har och de är billigast på en 100 lina.
Idag fick jag också reda på vilket pris SB lämnat för Kinnaredsgränd det blev 4 miljoner 775 tusen billigare än Slättåkragränd. Detta innebä 12.582 kr/kvm rena reapriset. Vi har redan startat insamlandet av fullmakter att rösta NEJ på köpstäman när den blir Vi tänkte vara steget före och detta är en helt ny modell vi provar på inrådan av P-O. Om vi får som vi tror kommer vi att tillställa SB dessa fullmakter så fort som möjligt om det kan förkorta väntetiden.
Vad gäller Ätten 1 så har jag ikväll skickat fullmakter till juristavdelningen på regionen så de kan börja begära ut handlingar m.m. 5 fullmakter från 5 boende i Ätten 1 ställde upp utan problem och är beredda att ta fajten, jag har pratat ingående med dem vad som kan hända och vad som hänt mig men de är redo säger de.
Under kvällen var Anders och jag på informationsmöte i FiladelfiakyrkanRörstrandsgatan och lyssnade på information om Stockholmsmodellen. Ett mycket bra och informativt möte som hölls av Terje, P-O och Maria men det var lite besökare för att vara ett så viktigt ämne som berör 340 tusen människor i länet. Men det körs å andra sidan möten under 3 dagar och jag hoppas att många kverulanter speciellt i innerstan går och lyssnar.
Efter detta möte så åkte vi till Segeltorp för att få den sista fullmakten underskriven av vår vän Ernst som är hundvakt där ute.
Gun och jag avslutar kvällen med en macka och tee

Inga kommentarer: