söndag 14 juni 2009

Söndag 14 juni 2009

Idag känns det lite bättre och jag ringde min syster vilkens födelsedag jag glömde i fredags. Jag skäms, men bättre sent än aldrig. Nu känns det hur lite makt vi konsumenter har jämt emot företag som skall leverera tjänster och som de tar bra betalt för. Jag har beslutat att säga upp allt från ComHem och satsa på Bahnhof nu när SB installerat fiberlina i huset där jag bor. Det känns härligt att kunna ringa upp Comhem och säga att de kan släcka ner allt till min lägenhet. HURRA!!!
Många i Östberga är inte så muntra just nu, men ombildningen för Ätten 1 är långt ifrån klar i och med ett ja på stämman, Vi skall granska föreningen väldigt noga och kolla fullmakterna röstlängd samt folkbokföring. Vi vet redan att det förekommit fusk och hot i samband med fullmakterna, Det finns flera som skrivit under utan att veta vad de skrivit under och det finns flera som inte bebor sina lägenheter och även om de är mantalskrivna på adressen så har de inte sin dygnsvila i lägenheten. Detta kommer att bli klurigt för en domstol att ta ställning till men jag är som vanligt optimist.
Vi har även en duktig kvinna i Brf Svärdsidan 1 som vill med regionens jurist överklaga hela proceduren så låt se hur långt vi kommer i detta ärende. Vi har påtalat alla felaktigheter för Svenska Bostäder och det känns lite som att de börjar lyssna.
Även Barbro Engman har hört av sig och vill träffa oss för att reda ut den kritik som vi riktar mot henne. Det tycker jag är en bra lösning att lösa det internt och inte käbla om det på nätet.
Jag har också fått många samtal idag som uppmuntrat mig att fortsätta kampen och många yngre personer. Jag som fått för mig att detta inte berörde ungdomar så mycket måste tänka om nu. Jag passade givetvis på och fråga om de var med i hyresgästföreningen och om de kunde tänka sig att bli mer aktiva i föreningen. Men det är det här med möten och det formella som inte är lockande. Första frågan var, har ni allt på nätet jo det mesta men man måste träffas också i formella möten men det är svårt att dem att acceptera detta.
Gun kom hem vid 22 tiden och då blev det en kvällsmacka med tee

Inga kommentarer: