onsdag 17 juni 2009

Onsdag 17 juni 2009

Idag vid 07:00 ringde installatörerna för bredbandet på dörren. De är efterlängtade, jag har länge väntat på SB nät så jag är lite glad även om 45 kronor i månaden ger lite smolk i bägaren.
Efter lunch kom Comhem också och skulle titta till varför jag inte hade TV och telefon samt bredband. Nu visade det sig att det är inte bara är elledningarna i mitt rullstolsgarage som blivit klippta utan också förbindelsen in för Comhems utbud hade blivit avklippt vid dörren ut till trapphuset och för säkerhets skull så hade klippt min grannes ledningar också. Den som gjorde det kunde väl inte avgöra vilken som var min lina eller grannens utan tog båda för säkerhets skull. Jag har polisanmält händelsen för nu tycker jag att det har gått för långt i den här ombildningskarusellen. En trevlig sak hände i alla fall idag jag vann 3 pris i en tävling som anordnades på senaste PRO resan och vinsten kom idag i form av ett Memory Plus 335.
Under eftermiddagen har jag haft ett lång samtal med juristen Bengt Öberg om hur vi skall tackla problemet Ätten 1. Vi kom fram till en strategi och tänker genomföra den sen får vi se hur långt det bär.
Jag glömde inte min dotter som fyllde år idag utan gratulerade henne via telefon och kalaset blir först på Söndag.
Flera personer boende i Ätten 1 har ringt och vill ställa upp och hjälpa till med överklagande av stämman etc, det tar lite tid att berätta hur gången är men jag är glad för att så många hör av sig. Det har visat sig att de som var på stämman inte kände igen en hel del folk som tydligen hyr ut i andra hand och bara legat och väntat på en ombildning, så här har vi något att bita i.
Kvällen tillbringar jag med min meningsfrände Kjell och Gun bjuder på kaffe och dopp.
Men tidig morgon blir också tidig kväll Natti

Inga kommentarer: