torsdag 14 maj 2009

Torsdag 14 maj 2009

Idag fick vi äntligen en lösning på affären i centrum här i Östberga. Portarna slås upp i morgon med ny ägare, som verkar ha ambition att göra något riktigt bra. Hoppas att posten får bli kvar vilket inte var klart när jag träffade de nya ägarna. De skulle jobba hela natten med att fylla på varor och fixa till lite extra.
Jag hade en hel del pappersarbete som jag låg efter med som jag nu under dagen färdigställt, skickat ut och arkiverat. Jag har också hunnit trycka upp det vi skall dela ut till 2 föreningar under helgen. Lite klipp från Metro och andra relevanta tidningar som skrivit om fusket vid ombildningarna.
Under kvällen var jag på möte i Brännkyrka-Hägersten, alla LH och husombud skulle träffas och diskutera vad som behöver göras. Som vanligt var det inte många representanter på plats utan de gamla vanliga de som brukar komma. Vi diskuterade fram en e-mail adress som föreningen skall ha. Men det helt otroliga var att de tänker lägga upp sidan hos hyresgästföreningen som snart stänger ner alla lokala sidor i stället för att lägga den på ett webhotell direkt. Snacka om dubbelarbete. Men som vanligt lyssnar de inte. Jag tog också upp kampanjen för de ungas boende, men tydligen var det endast Östberga som kampanjat. Janne hade som vanligt ställts ensam att sköta detta i Västertorp och Fruängen. Rent ut sagt så är det fruktansvärt vilket litet intresse för kampanjen. Det fanns flera LH och husombud som inte visste någontig eller var man kunde beställa material. Det föreslogs att vi skulle låna husvagnen och hyra lite torg och ge oss ut, men en del sa att tiden räckte inte till och andra undanflykter.
Jag framförde också min åsikt om att husombuden borde ligga direkt under närmaste LH för därigenom få bättre stöd och information.
Gun och jag kom hem i det närmaste samtidigt och avslutade kvällen med en makrill macka

Inga kommentarer: