onsdag 13 maj 2009

Onsdag 13 maj 2009

Idag på morgonen åkte jag in till Mynttorget för att demonstrera för PRO. Vi demonstrerar för den orättvisa skatt vi pensionärer får betala. Jag själv får betala tusen kronor mer i månaden jämfört med en som har samma lön och kan utnyttja jobbavdraget. Det är SKAMLIGT hur regeringen behandlar oss äldre. Och som jag sagt flera gånger tidigare så måste vi höras och synas MYCKET mer. Idag var media på plats och det kommer en artikel i DN på Söndag och det kommer också en artikel i PRO tidningen som en bilaga med foto m.m. När jag stod där med banderollen idag så kom Thomas Östros fram och pratade en stund, och han lovade om S vinner valet så startar förändringen från dag 1.
Numera så är Tempo butiken stängd i Östberga och posten den får vi hämta i Västberga. Detta på grund av Svenska Bostäders hårda krav för att hyra ut en hårt sliten lokal. Med bankgarantier och förskottshyra så hamnar det på en halv miljon kronor, vilket vi anser helt orimligt. De äldre i området här är förtvivlade och vi skall diskutera om vi kan starta någon form av "livsmedelskedja" för dessa. Vi åker och handlar för deras räkning eller något liknande. Får se om jag får styrelsen med mig på detta förslag. Kanske kan vi hjälpa dem med postärenden också, hoppas jag.
Hissarna fungerar för tillfället, men det är bara en tidsfråga innan de står stilla nästa gång. Vi vill ha till en lokal förhandling och dessutom yrka skadestånd för all den tid som hissarna stått still. Nu är det så att Globen har satt Ingvar på ärendet och han är borta. Var detta meningen eller en ren olyckshändelse, det lär vi väl aldrig få veta. Beteendet känns igen, det man inte vill ta i det blundar man för och skickar vidare. Det där snacket att vederbörande kommer att ringa dig, har jag hört till leda och det har aldrig fungerat. Ibland är regionskontoret värre än snigelposten.
Idag har jag också gjort utdrag från Metros artikel den 12 och trycker upp som flygblad och skall dela ut i alla hyresgästers brevlådor. Alltså de som är intresseanmälda.
Gun anlände vid 22 tiden och då fick vi lite tid att diskutera dagens händelser över en fika

Inga kommentarer: