lördag 16 maj 2009

Fredag 15 maj 2009

Idag hade vi medlemsmöte i PRO Solberga. Jag hade förberett mötet in i minsta detalj därför att jag hade bjudit in Terje Gunnarsson som är regionschef för Hyresgästföreningen Stockholm. Men han var sen så vi fick lägga hans anförande allra sist i programmet Vi hade inte så mycket på dagordningen så här inför sommaren, mest viktig information om olika frågor som drivs regionalt av PRO. Information om vår Dala resa den 25 maj och givetvis information om ekonomin. Vi ligger på ett bra plus även fast vi subventionerat resor etc, så det känns bra. Under Fria Ordet, kom det fram att damerna ville ha en mannekäng uppvisning under hösten. Så man får väl ge sig ut och leta lite och se vad man hittar.
Terje var på mycket gott humör när han kom och han talade både bostadspolitik, hyror m.m. på ett mycket skämtsamt och informativt sätt. Alla tycket att det var mycket bra och jag fick en hel del beröm för detta arrangemang. På augusti mötet kommer stadsdelsnämnden och pratar äldrefrågor och vad som görs för pensionärerna i stadsdelen. Jag tror att även detta kommer att bli mycket uppskattat.
Efter det att Gun kom hem från arbetet så har vi hunnit med att dela ut flygblad i alla brevlådor i 7 st hus. Den ena fastigheten har haft köpstämma och där skall vi överklaga och i den andra föreningen får de inte ihop tillräckligt med röster för ett köp. Så det är väl därför de ringer och trakaserar mig nattetid. Fegisar som inte törs ta en diskussion med oss.
Tiden rinner iväg och jag stänger av datorn vid 01:00 Natti

Inga kommentarer: