söndag 17 maj 2009

Lördag 16 maj 2009

Idag fick jag ett brev som delas ut i föreningen Ätten 1 där de påstår att genom att köpa sina lägenheter blir det mins 2 500 kronor billigare varje månad även om man lånar till hela summan. Dessutom påstår de att deras barn skulle skämmas för dem om de tackade nej nu.
Ja kära vänner Ätten 1 ägnar sig verkligen åt bedrägeri. För det första kan man enligt SBAB:s hemsida inte låna till hela insatsen, man måste dessutom amortera. Siffrorna är beräknade tydligen på en 3 ROK, som här i området kostar ca 6 500 kronor i våra renoverade fastigheter.
Priset de skall ge är 13 382 kr/kvm, så jag får inte riktigt det att gå ihop. Men det är ju klart de har ju Pia Hagerth som konsult och då går allt. Flera hyresgäster har ringt idag och talat om att vi borde publicera det i pressen. Men så enkelt är det inte, vi har inte pressen med oss i de här frågorna.
Under eftermiddagen var jag och firade ett av mina barnbarns 3 årsdag, en riktig höjdare att umgås med de här små parvlarna. 3 av mina 6 döttrar och deras barn var närvarande så det blir en hel del barn att leka med. Vi hade ju tur att det var så soligt och vackert väder idag så vi kunde fira det mesta utomhus. Under kvällen har jag gjort som flera hundra tusen andra svenskar gjort ikväll, kollat melodifestivalen från Moskva med lite vin och gott därtill

Inga kommentarer: