tisdag 5 maj 2009

Tisdag 5 maj 2009

Tidigt på förmiddagen ringde marknadsavdelningen på Globen och undrade hur mycket material jag ville ha. Strålande jobbat av Minna. Jag bestämde antalet och hon lovade att det skulle finnas i receptionen vid 10.30 tiden. Sagt och gjort så gjorde jag som ordföranden sa igår att jag skulle åka elmoppe och hämta materialet. Det kom lite regnstänk men det gick bara bra. Under hela eftermiddagen så satte vi upp portaffischer i hela Östberga, samt delade ut flygbladet i alla postlådor i hyresfastigheterna som det fortfarande finns kvar av. Sedan tog jag elmoppen igen och affischerade alla anslagstavlor i Östberga, Årsta och Liseberg. Så man kan säga att kampanjen fick en rivstart, och det tajmade ju ganska bra med en artikel i DN och inslag i radion under eftermiddagen. Vi får säkert gå över områden en gång till för våra motståndare river ner allt vi sätter upp, men envisa som vi är så kör vi på. Jag fick god hjälp av både Gun och övriga i styrelsen för denna så viktiga kampanj.
Under kvällen hade vi 2 gamla bekanta på middag, villaägare från Sollentuna som det visade sig att de stödjer våra värderingar till 100 %. Detta hade jag kanske inte väntat mig av en före detta tjänsteman i SEB. Men som sagt man skall inte ha förutfattade meningar om någonting. Morgonen i morgon blir tuff först till Vårdcentralen sedan Styrelsemöte i PRO och efter det skall jag boka Årsta Torg och Liljeholmens Torg för en kampanjen som startade idag.
Godnatt

Inga kommentarer: