onsdag 6 maj 2009

Onsdag 6 maj 2009

PRO styrelsemöte börjar alltid 09:30 vilket jag tycker är väl tidigt men svårt att frångå den traditionen. Mötet var bra, konstruktivt på flera plan. Jag fick igenom mitt arvodesförslag, och utformningen av 45 års jubileet i september. Det är ett härligt gäng som sitter i styrelsen där, pigga och alerta och mycket engagerade. Till höstens medlemsmöte så vill de ha dit någon från stadsdelsnämnden samt någon ansvarig från vårdcentralen, så det blir att jobba fram något. Roligt idag var när vi fick besked från stadsdelsnämnden att vi fått bidrag med 13 tusen kronor en ökning med 3 tusen. Motiveringen var mycket bra, vi kompletterade stadsdelens satsning på de äldre med våra aktiviteter. Efter en härlig lunch med Gun så började jag skriva lite insändare om vår situation i Östberga. Vi har inte haft en fungerande butik de senaste 3 månaderna. Detta drabbar givetvis de äldre och sjuka mest av alla. Det finns en köpare men Svenska Bostäder sätter käppar i hjulet för detta bolag av någon underlig anledning. Tydligen skall de ha en garanti på 6 månadshyror + 3 månader i förskott, tycker jag verkar helt orimligt på en hårt sliten lokal med alldeles för hög hyra. Jag skriver också till vår regionsordförande och undrar om det finns någon möjlighet över huvud taget att få till stånd en lokal förhandling om hyran, vilken numera är alldeles för hög eftersom all service tas bort från vårt lilla centrum på grund av SB:s agerande.
Tidig kväll blir det ett kort möte med dem som är invalda i styrelsen i Brännkyrka-Hägersten eftersom de har styrelsemöte under kvällen. Jag peppar dem och vi kommer överens om vad som är speciellt viktigt att ta upp. Givetvis Torgkampanjen, Prästgårdsgärde och kassören återlämning av handkassa och nycklar måste få ett slut. Båda revisorerna är också med ikväll och det tycker jag är alldeles utmärkt.
Vid 22 tiden får jag rapport om vad som hänt. Jo torgmöte består i att 1 person står i Fruängens Centrum och delar ut flygblad, detta kallar inte jag torgmöte.
När Gun kommer från jobbet så blir det en kvällsmacka och tee och vi diskuterar kvällens uppdrag granskning om äldrevården. Detta ligger Gun speciellt om hjärtat eftersom hon jobba i just den vården

Inga kommentarer: