fredag 8 maj 2009

Fredag 8 maj 2009

På morgonen tog jag en tur runt området med miljövärden och han visade vad han tänkte göra för planteringar etc för att bättra på utemiljön här. Vi har en väldigt duktig kille här och han ser verkligen till att hålla rent och snyggt i både miljöstugorna och den yttre miljön. Tänk om alla hyresgäster också hjälpte till med detta så skulle området bli ännu trevligare. Vi tittade också på kolonilotterna som vi har här, och han hade inköpt en hel del nya grejar till dessa som odlar lotterna. Jordfräs, skottkärra och ny bra jord. Innan vi skildes åt så kollade vi hissarna på Kinnaredsgränd 45 och 25 och båda fungerade sedan gårdagens reparation.
Vid 12 tiden ringer telefonen och vår Sara ringer och är förtvivlad igen. Hissen Kinnaredsgränd 45 har lagt av igen och dessutom efter reparationen igår funkar inte hennes fjärrkontroll för att öppna hissdörren. Jag ringer och felanmäler hissen igen och försöker få tag i förvaltaren men det är ju fredag och alla slutar tydligen tidigt idag.
Nu måste det till en lokal förhandling med SB angående hissarna i området. Igor skulle ha ringt mig redan under gårdagen, men som vanligt håller han inte vad han lovar. Så på måndag morgon kommer jag att åka upp till Boutvecklingsenheten och jag tänker inte gå därifrån förrän de fixat till en förhandling om hissarna. Hyresgästerna här skall inte behöva betala denna höga hyra och inte kunna utnyttja hissarna. Folk skall inte behöva känna sig rädda för att använda hissen utan de skall veta att den är trygg och säker vilket den inte är nu.
Under eftermiddagen jobbade jag lite med dokument som skall läggas ut på PRO:s hemsida vad lider. Kvällen ägnas åt Svenskarnas hockey match och vad sorgligt att de inte kunde slå Canada, utan får spela om bronset på Söndag.
Gun och jag tar en kvällsmacka och en kopp choklad innan vi lägger oss i normal tid

Inga kommentarer: