tisdag 21 april 2009

Tisdag 21 april 2009

Idag fick jag kaffet i halsen när jag slog upp DN.
Konsult får bonus för att sälja allmännyttan.
Familjebostäder har tydligen tagit hjälp av en konsult för att sälja ut sina lägenheter. Vart är vi på väg? Det kan bara inte fortsätta något måste göras, vi måste skapa en väldigt stark opinion mot denna stöld av Stockholmarnas egendom. Läs artikeln här:
http://www.dn.se/sthlm/forsaljning-av-allmannyttan-bra-affar-for-konsult-1.848575
Efter denna chock så fick jag ett samtal som handlade om uppvaktningen av Stadshus AB vid deras styrelsemöte den 4 maj. Einar har skrivit flygbladet som skall delas ut, jag har visserligen inte sett det men hoppas det är kraftfullt.
Efter lunch kom killen och bytte motor i min elskoter, märkligt att den redan efter 4 månader gått sönder. Men så länge servicen sker på plats så gör det ju inget.
Under kvällen hade vi styrelsemöte i LH Östberga, alltid lika trevligt och dagen till ära hade Ruth gjort en smörgåstårta. Vi höll till hemma hos en styrelsemedlem eftersom vi inte har någon lokal längre. Sedvanliga frågor och livliga diskussioner blir det alltid i en förening där det är högt i tak. Jag fick en utförlig rapport från Föreningskonferensen som gick av stapeln under helgen. Det var väl ingen upplyftande information, men damerna som jag har i styrelsen för Brännkyrka-Hägersten jobbar utomordentligt bra, och visar att Östberga kan och vill.
En del av medlemmarna vill gå lite kurser och det skall de få göra, utbildning är alltid bra och när man kommer upp i åren är det också bra med en repetition Årstafältet ligger oss varmt om hjärtat och vi diskuterade vår strategi både inför mötet den 28 april och framtiden Vi diskuterade också sommarens bussresa för alla hyresgäster som kommer att gå till Eskilstuna Parken Zoo där finns det mycket för barnen att göra och vi skall ha tillgång till badet i entré avgiften och vi skall göra ett bra avtal om en riktig lunch så att alla barn får sig ett riktigt mål mat. Vi diskuterade också hur vi skall aktivera medlemmarna mera, och att vi skall söka pengar genom kolonilottföreningen för att få pengar till sommarblommor så vi kan göra våra gårdar fina också nu när SB en gör någonting.
Ikväll får man hoppa kvällsmackan och nöja sig med en kopp tee

Inga kommentarer: