måndag 20 april 2009

Måndag 20 april 2009

Idag fortsatte jag städningen av mitt kontor. Rensa bort alla gamla papper och små lappar som man gjort anteckningar på. En del bostadsomvandlingsivrare har ringt under dagen och varit förbannade på det sista utskicket vi gjort. De påstår att vi hindrar de unga från att få bättre trygghet i sitt boende och att få mer bestämmanderätt över sitt boende. Jag förklarar lugnt och sakligt att det får de redan i sitt boende hos allmännyttan och när de hyr sin lägenhet. Vill de vara med ock bestämma så är det bara att engagera sig i hyresgästföreningen och jag hälsar dem hjärtligt välkomna Jag tar inte så mycket åt mig av allt skitsnack de kommer med, genom åren har jag fått uthärda mycket Ibland blir det långa heta diskussioner och ibland när de skällt färdigt så slänger de på luren. Det tråkiga i det här är de som ringer kring 3-4 på natten och inte törs säga något. Riktiga fegisar det är vad de är. Samma sak gäller de utskick som de gör, där törs de aldrig sätta ut sina namn.
Idag var jag på budgetmöte med SB i Skärholmen. Det gav inte mycket eftersom alla fastigheter i Östberga är intresseanmälda så drar de ju ner på allting och inget görs mer än det absolut nödvändigaste. Hur många miljoner tjänar de på allt indraget underhåll ? Efter mötet tog vi en pratstund med förvaltaren för vårt område, det är en ny tjej som verkar mycket bra och lätt att ha och göra med. Vi hade en lång lista vad vi ville ha åtgärdat och hade synpunkter på. Hon lovade också göra allt vad hon kunde så vi får en ny lokal till föreningen i Östberga, och det lovar ju gött.
Stora satsningar sker i Vårberg, Bredäng och Skärholmen och lite i Västberga samt lite ny produktion i Nybohov, det var väl kontentan vad de informerade om. På hissar läggs det under 2009 ca 18 miljoner kronor och det var något väldigt stort tydligen, så jag sa ju bara att det borde ha skett för många år sedan och att hyresgästerna redan betalat detta många gånger om. Stefan Matsson bara stirrade på mig men sa inget, och jag tillade att det är ju vi hyresgäster som får lida av företagets dåliga underhåll.
Lite nattmat blir det ju efter en så upplyftande kväll

Inga kommentarer: