onsdag 15 april 2009

Onsdag 15 april 2009

Förmiddagen fixade jag så att affischerna och flyers blev tryckta för Nya Årstafältet. Min dotter jobbar på Arkitektkopia så vi fick lite förtur där. Kram Nadja. Jag hann också med att träffa min doktor innan det var dags för lunch tillsammans med Gun. Efter lunchen så åkte vi till Svedmyrabadet och relaxade att par timmar, känns bra för kroppen.
Under kvällen skulle jag besöka en köpstämma, en dam i föreningen hade bett om assistans vid stämman och det ställer man upp på. Men som vanligt blev jag inte insläppt dessutom hotad och knuffad av ordföranden i föreningen. Lite hetsk stämning var det men man har ju vanan inne efter alla köpstämmor man upplevt de här i Östberga och andra förorter.
Damen ifråga har inte fått någon kallelse till stämman, den ekonomiska planen är inte utdelad eller har funnits tillgänglig och inte ens på stämman visades den. Sen är det nog några lurigheter med fullmakterna också, en dam ligger på sjukhus med en stroke och har tydligen skrivit under en fullmakt mycket märkligt
Under morgondagen kommer jag hos regionen begära assistans för ett överklagande och att få hjälp med att få ut alla fullmakter från stämman.
Nu får det vara slut med juristernas gnäll om att det inte går att göra något, nu har vi en dam som vill strida och då måste vi ta chansen. Får vi inte hjälp denna gången heller så kommer jag att överväga att lämna alla uppdrag i Hyresgästföreningen med omedelbar verkan.
Någon gång måste vi folkvalda ta tillbaka rätten att bestämma om vad som skall hända och inte låta tjänstemännen styra skutan.
Om inget görs NU så minskar SB ytterligare med 72 hyreslägenheter i Östberga och detta accepterar vi inte

1 kommentar:

Anonym sa...

"Damen" som du säger inte hade fått kallelsen till stämman, var konstigt nog den enda av alla närvarande som inte fått den, fast den delats ut i hennes brevlåda. Jag undrar om Hyresgästföreningen inne i stan vet vad du sysslar med. Lögner kallar jag det. Snudd på förtal. Jag tycker att ditt förslag att lämna alla uppdrag i Hyresgästföreningen med omedelbar verkan var det bästa du sagt hitlls.
Den ekonomiska planen har funnits hos styrelsen och fanns även med på köpstämman och delades ut där. Även detta en lögn från dig alltså.
Att du bara orkar.
Eftersom det var 75 % som var för köp av fastigheten så visar det väl tydligt vad de boende vill.