tisdag 14 april 2009

Tisdag 14 april

Påsken var lugn och trevlig i familjens och vänners goda lag. Fint väder var det ju också så man kunde vara ute och njuta av vårsolen.
Dagen har ägnats till stor del av att färdigställa affischen till debatt kvällen i Årsta Folkets Hus den 28 april med "Nya Årstafältet". Vi skall debattera med Stadsbyggnadsborgarrådet Kristina Alvendal och Projektledaren Katarina Borg och vi har lyckats engagera Anders Carlberg som moderator från Fryshuset

Under kvällen besökte jag HGF Globen och lyssnade på media strategin som HGF annamat. Ny webb där allt görs ifrån grunden med en helt ny plattform. Det tycker jag är riktigt för hur det ser ut idag så är den helt ointressant, och det märks på intresset från våra medlemmar.Att den också separeras från Hem & Hyra är mycket bra och jag tror att det gör tidningen lite mer trovärdig. Allt skall tydligen sjösättas nästa sommar så det blir spännande och se vad som kommer att ske.Mest synd om tycker jag det är för de ca 35 LH som byggt upp sina sidor i denna domän, men jag uppmanar dem att söka sig till bloggandet i stället och därifrån länka till HGF sidor eller annat intressant material. Det kommer att ge mer, för dem vi vill komma åt eller som är presumtiva kandidater finns inte på hyresgästföreningen.se

Inga kommentarer: