torsdag 16 april 2009

Torsdag 16 april 2009

På förmiddagen åkte jag runt och satte upp affischer för vår debattkväll i Årsta Folkets Hus.
Dessutom har jag skrivit en inbjudan till alla stora medier i Stockholm till denna kväll. Jag fick också killarna på Östberga TV att filma hela debatten utan att det kostar något. Givetvis har jag skickat lite tiggarbrev för hela den här opinionsbildningen kostar pengar. Problemet med Årstafältet är att det ligger inom HGF Syd-Ost:s område men vi som är mest berörda tillhör Brännkyrka-Hägersten och postnummer mässigt så tillhör vi Älvsjö. Det är en salig blandning.
Idag fick jag ett snabbt svar från regionen angående gårdagens köpstämma i Svärdsidan 1. Ärendet skall tilldelas en jurist och helt beroende på vem det blir så får vi se vad som händer.
Damen i föreningen blev väldigt glad när jag berättade att vi kommit så långt att få tillgång till en jurist.
Eftermiddagen och kvällen har jag fått ägna mig åt att färdigställa PRO:s programblad för hösten och diskutera 45 års jubileet med festkommiten, mat, dricka och underhållning. Jag föreslog dessutom att vi skulle hyra en minibuss för att kunna transportera de medlemmar som annars måste utnyttja färdtjänsten. Reseledaren ringde och berättade om ersättningsresan hon tänkt gå ut med istället för den inställda Norgeresan i slutet av maj. Så jag har att ta ställning till hur mycket vi kan subventionera denna resa, så under morgondagen får jag ta ett samtal med vår kassör om saken Min strategi är att i krisens spår så skall så många som möjligt ha råd att följa med på 2 dagar i Dalarna.
Gun har varit på planeringsmöte och efter det spelat bowling och var överlycklig av att komma 5:a i tävlingen. Dagen avslutades med en Thaimiddag som företaget bjöd på.
En annan fick nöja sig med blodpudding och lingonsylt

Inga kommentarer: