måndag 27 april 2009

Måndag 27 april 2009

Tidigt på morgonen ringde vår äldsta medlem hon är 92 år och en riktig krutgumma. Hissen i hennes hus stod stilla och när hon ringde hissjouren så ville de inte åka ut. Så hon var riktigt förbannad när hon ringde. Jag lovade jag skulle fixa det fortast möjligt. Jag ringde Kristina som är vår nya förvaltare och berättade och hon lovade att ta hand om det omedelbart. Efter 1 timme ringde hon och meddelade att felet var avhjälpt, en riktigt duktig förvaltare.
I övrigt har jag mest sysslat med översyn av mina datorer samt uppgraderingar och backup. Sånt som oftast glöms bort men nu var det nödvändigt.
Under eftermiddagen ringer en dam från Södermalm och vill ha hjälp hon kommer från Plankan och har skrivit på en fullmakt och vill veta hur man tar tillbaka den. De planerar dörrknackning för att ta reda på hur många som är emot en ombildning, och jag tycker det är ett bra förslag. Föreningen har inte fått något pris utan man vantar på någon stadsbyggnadsplan eftersom det skall byggas ett hus mitt på gården. Hon påstår att regionen har förhandlat bort reparation etc under väntetiden innan de kan komma till skott. Märkligt jag tror inte det är på det här viset, skall fråga om det i alla fall för att få reda på hur det verkligen ligger till.
Jag skickar henne en hel del nyttig information som de kan ha nytta av i sitt opinions arbete.
Jag var också tvungen att skicka en hel del information om Årstafältet till vår moderator Anders Carlberg så han kan sätta sig in i ämnet inför mötet imorgon kväll.
Reseledaren för PRO Solberga hörde också av sig under kvällen och ville ha ett informationsblad angående demonstrationerna på Mynttorget under maj månad, så det fick bli det sena kvällsarbetet tills Gun kom hem och gjorde lite goda mackor och tee

Inga kommentarer: