lördag 25 april 2009

Lördag 25 april 2009

Idag var jag på HGF Fullmäktiges årsmöte. Jag var inbjuden gäst och jag undrade varför. Det blev en riktig överraskning när Ordförande Terje Gunnarsson började tala om ombildningar och första damen kallats upp för att mottaga ett diplom och blommor. Jag blev mycket glad när han ropade upp mitt namn också, och även jag hedrades av ett vackert diplom och en vacker blomsterbukett. Nu ser jag inte denna grattifikation som rent personlig utan jag delar givetvis priset med mina styrelsemedlemmar i LH Östberga som också skall känna sig lika hedrade av detta pris som jag gör.
Jag stannade kvar för att lyssna på årsmötesförhandlingarna helt utan talan och rösträtt. Jag till och med blev inbjuden att sitta med HFG Brännkyrka-Hägersten och detta är en liten framgång i de så frostiga relationerna oss emellan. Kanske det kan bli lite bättre framöver och vi strävar ju mot samma mål trots allt. De tre som jag planterat i styrelsen för föreningen märker också att relationen blir bättre och bättre och att de lyssnar på LH Östberga.
Förhandlingarna på årsmötet var onödigt sega och lokalen var inte den bästa för detta ändamål vilket också påpekades på slutet av mötet. Ordföranden var enligt min mening inte av det alertaste slaget och många frågor gick till helt onödiga voteringar. Lunchen som bjöds var mycket bra och i övrigt på förtäringssidan så var det välordnat. Tiden för talare skulle redan från start varit 3 min för motionärer och 2 minuter för övriga. För mig verkade det mest förvirrande tack vare att mötesordföranden hoppade helvilt mellan dagordningspunkterna, och det verkade dessutom som en hel del delegater inte läst in sig ordentlig inför detta årsmöte.
Valberedningen hade gjort ett utomordentligt arbete som lyckats få ihop en ordentlig styrelse om 13 personer. Det skönaste av allt var att sittande ordförande valdes om för 2 år HURRA.
Tråkigt att flera personer inte ställde upp och tackade nej av många orsaker till en plats i regionsstyrelsen. Som alla vet är det ju inte så lätt att få in yngre människor i styrelsearbetet. Nu kom visserligen en ung tjej in men i min smak är hon alldeles för militant och kommer att lida av sina band till Reactor, hoppas att övriga i styrelsen kan tygla henne och leda in henne på rätt väg.
Hemkommen fick Gun blommorna eftersom hon älskar blommor och en härlig middag hade hon gjort iordning Vilken dag.

Inga kommentarer: