torsdag 26 mars 2009

Torsdag 26 mars 2009

Idag har jag gjort iordning brev som jag skall skicka ut till de kvarboende hyresgästerna i de nybildade Brf i Östberga. Vi måste försöka få lite bättre kunskap om hur många de är och vad som händer med dem i de 16 olika föreningarna. Det blir givetvis bara de som är medlemmar i hyresgästföreningen eftersom vi inte vet om de andra. Det är svårt att få reda på vem som är hyresgäster och föreningarna lämnar inga uppgifter. Så detta är en helt unik situation för oss, men jag hoppas vi hittar de flesta.
Under kvällen så deltog jag i ett möte angående ombildning i Enskedegård, som anordnats av Einar Petander. Ett mycket välförberett möte där jag, en från Bromma och 2 från Björkhagen samt en från boutvecklingsenheten pratade om våra erfarenheter och uppfattningar i den här ombildningskarusellen. Det var fullt i lokalen och publiken ställde många och relevanta frågor om det mesta som gäller ombildningar. Detta möte skall följas upp med flera möten på olika teman och jag vet att region Stockholms ordförande skall medverka i ett av möten. Det som är bra med det här är att olika föreningar hjälps åt att sprida kunskap om vad som händer vid ombildningar, och vad hyresgästerna kan räkna med att bli utsatta för.
Jag kom hem lite sent för att ringa min mor som är inlagd på Ystads lasarett för ett fruktansvärt ryggskott, utan det får bli första punkten för morgondagen.
När Gun anlände vid 22 tiden så blev det en macka och varmt tee

Inga kommentarer: