fredag 27 mars 2009

Fredag 27 mars 2009

Idag på förmiddagen delade jag ut flygblad i fastigheten Ätten 1, eftersom de har börjat om på ny kula i ombildningsprocessen. De skickade ut information till en del hyresgäster förra helgen. Det skrevs mycket tokerier i detta så kallade informationsblad så jag kände mig tvungen att gå i svaromål och peka på många väsentliga saker som de givetvis utelämnat. Dessutom utesluter de hyresgäster som klart är negativa till ombildningen, de får ingen information. Jag har flera gånger inbjudit föreningen till en diskussion, men de tackar nej. Detta kan jag bara tolka på ett sätt att de är livrädda för vår argumentation varför det inte skall ombildas.
eftermiddagen startade jag jakten på överflödiga kilon. Jag köpte ett årskort på Svedmyrabadet, ett gamalt fint bad som nu är sålt till 3 flickor som jobbade där tidigare. Det blev ett roligt återseende efter 7 års bortvaro från badet. Jag blev överraskad att de höjt värmen i bassängen till 33,5 grader. Riktigt skönt att kliva i bassängen efter en härlig bastu och dusch. 45 minuters vattengymnastik var allt jag orkade med denna första gång. De har också ett litet gym där och snart får de en ny roddmaskin så då kan man bränna lite mer fett och kanske gå ned lite mer. Jag väger 94 kilo idag och har ett mål att gå ned till 85 kilo, hoppas jag lyckas för det skulle vara bra både för mitt hjärta och min diabetes.
Jag har haft tankar på att köpa en roddmaskin hem, men när jag så priset så backade jag.
Väl hemma igen tog Gun och jag det lugnt framför TV:n lagom trötta av eftermiddagens övningar och struntade i både macka och tee

Inga kommentarer: