onsdag 25 mars 2009

Onsdag 25 mars


Ja det är väl så här det ser ut. Förstår inte riktigt hur en människa kan vara värd 100 miljoner i lön bonus och pension under en 10 års period. Världen verkar helt förryckt. Dessutom de som sitter och beslutar i dessa frågor är bland annat företrädare för arbetarrörelsen. Det rimmar verkligen illa. Jag kallar det kompiskorruption och borde bli föremål för en utredning av en helt oberoende person, eller ekobrottsmyndigheten.
Man borde också ställa alliansens företrädare till ansvar när man nu fortsätter rea ut hyresfastigheterna i allmännyttan. Priserna som de fått i Bandhagen ligger långt under marknadsvärdet och borde värderas om eller det allra bästa stoppa utförsäljning av våra gemensamma egendomar. Jag blir lika förbannade när de sitter och säger i varenda TV soffa att de är försiktiga med skattebetalarnas pengar, men då räknar man väl inte in utförsäljningarna. Inte nog med att de säljer ut, de skapar också ett rått och hatiskt klimat i de områden där ombildningar pågår. Grannar pratar inte längre med varann, ibland går det så långt att det blir slagsmål och andra otrevligheter. Östberga är ett av de områden som drabbats värst i denna ombildningskarusell, och den verkar forsätta i andra närförorter nu.
Jag var inne för en helårskontrollSöS idag, och det är första gången på 20 år som jag har så bra värden som jag har nu, och det är jag mycket glad för Det ger ju hopp för den lilla framtid man har framför sig, så man kan kämpa vidare för ett rättvist, tryggt boende och till rätt pris, dessutom kunna kämpa för att det införs en äldrediskriminerings lag fortast möjligt.
Eftersom det är Maria bebådelsedag så firar vi med våfflor, sylt och grädde under den sena kvällen

Inga kommentarer: