torsdag 19 mars 2009

Torsdag 19 mars 2009

Idag har jag hjälp en av mina vänner och handla och packa sina väskor inför semestern. Han blir borta 3 månader i Asien och den härliga värmen.
En annan fick ju i blåst och kyla ta sig till Medborgarhuset i Hägersten för årsmöte i Brännkyrka-Hägerstens HGF alltså våran moderförening. Tråkigt att ordföranden ligger på sjukhuset och inte kunde vara med. Det var ett riktigt dåligt årsmöte, mycket på grund av en mycket svag och "okunnig" mötesordförande. Valberedningens förslag godtogs inte rakt av utan gick så långt som till sluten omröstning, men blev ändå i stort sätt som vi i valberedningen ville ha det. När det gällde ordinarie ledamöter till styrelsen så körde mötesordföranden över hela styrelsen som har beslut enligt protokoll att de ville vara 8 ordinarie och 5 ersättare. Sittande ordförande förslog istället 9+5 vilket med tvekan godtogs och beslutet om sista namn var mycket tvetydigt. Det var lika mycket nejrop som jarop och det borde ha blivit handuppräckning eller sluten omröstning även här, men mötesordföranden var otroligt snabb och klubba igenom beslutet.
Vår regionsordförande anlände en bit in i mötet, just när vi ajournerade oss för att kunna tillverka röstsedlar. Han kom in med en stor bukett blommor i famnen och pratade om en kämpe och jag tänkte i mitt stilla sinne vem det skulle vara. Så visade det sig att blommorna var till mig och det värmde ordentligt och alla kamrater från Östberga gladdes lika mycket som jag.. Terje höll också ett kort anförande om den blivande nya hyressättningen och det är jättviktigt att informationen sprids åt alla håll. Det pratades väldigt mycket om politikermiddagen som förening brukar bjuda på varje år, jag är lite tveksam till det hela eftersom det aldrig redovisas någon deltagarelista på vilka politiker och vem från föreningen som deltgit. Desutom tas det upp i budgeten som en helt annan post vilket jag vänder mig helt mot.
När vi var på hemväg så ropade en från styrelsen på mig och med tårar i ögonen deklarerade att hon inte blir långvarig i styrelsen för det blir "samma skit som föregående år". Vad gör man, jo ring mig under morgondagen så kan vi diskutera lite vi skall inte ge upp utan kämpa vidare på alla fronter och kanter.
Stor macka med varmt tee

Inga kommentarer: