torsdag 12 mars 2009

Torsdag 12 mars 2009

Har ägnat dagen åt färdigställande av dagordning inför PRO medlemsmöte under morgondagen. Mitt första medlemsmöte som ordförande i föreningen, dessutom första gången jag gör en parentation under ett möte. Detta har jag aldrig ställts inför någongång tidigare.
Jag har mycket bra medarbetare runt mig så jag är inte orolig .
Jag har dessutom idag hunnit med att färdigställa förslaget av valberedningens förslag till ny styrelse i Brännkyrka-Hägersten och har för avsikt att presentera det under helgen eller senast måndag. Det har varit ett svårt uppdrag att hitta folk till dessa uppdrag. Verkar som engagemanget bara blir dimmigare och dimmigare. Hur man än gör med det här så kommer man att få stå ut med kritik, det är jag helt övertygad om. Till och med en styrelseledamot ringde mig och talade om att det var så att någon ställde upp till omval så skulle detta ske per automatik. Detta kan jag ju givetvis inte hålla med om, valberedningens uppgift är att få till stånd en fungerande och kreativ styrelse där arbetet flyter bra för medlemmars skull.
Medlemsperspektivet är för mig mycket viktigt när det gäller hyresgästföreningen.
Frugan var sen från jobbet idag och vi skippade både macka och tee

Inga kommentarer: