måndag 30 mars 2009

Måndag 30 mars 2009

Idag på förmiddagen stod IKEA på tur, Gun skulle köpa nytt balkongmöblemang. Jag och min kompis parkerade oss i cafeterian eftersom vi båda hatar att springa på IKEA. Bilen var välfylld när vi åkte mot Östberga.
Efter lunchen ringde en del damer från Slättåkragränd, de hade fått ny information angående ombildningen som de ville delge mig. Härliga damer i det här området och stridslystna är de också. Efter samtalen så ringer jag Globen och frågar om våra trycksaker är färdiga. Givetvis så ligger de i receptionen och väntar, vad duktiga de är på boutvecklingsenheten.
Det ringer också en kille från Västertorp och vill diskutera klimat, han är aktiv i en förening som jag inte fick riktigt klart för mig. Men han hade en massa frågor vad föreningen gör för klimatfrågan, om vi påtalar för fastighetsägaren att tilläggsisolera, byta fönster, trimma in ventilationen m.m. Jag talade om för honom att han får gärna komma på ett möte och informera oss lite mera, så vi håller kontakten.
Det ringde också en kille från valberedningen i PRO Samorganisation som ville ha in mig i styrelsen där. Jag bad att få lite betänketid tills jag informerat mig om hur mycket arbete det handlar om. Det skulle vara ganska roligt, men som sagt det får inte bli för mycket man måste hinna med och göra bra jobb i de styrelser som man sitter i.
Gun jobbade extra idag så vid 22 tiden när hon kom så blev det en macka och lite prat om dagens händelser

Inga kommentarer: