måndag 30 mars 2009

Södndag 29 mars 2009

Nu känns det liksom vår, när man får ställa om klockan och det blir ljusare. Det känns skönt.
Fick idag ett samtal från en dam på Harplingegränd 90 ett av husen som är intresseanmält men inte ombildad. Hon vill ha hjälp i form av rådgivare på ett möte den 15 april i skolans matsal. Hon talar om att det pågår en massiv övertalningskampanj i husen. Hon misstänker också att det är något "lurt" med detta möte och vill därför ha sällskap. Jag talar om att jag gärna ställer upp och talar om att det kanske inte är säkert att de släpper in mig. Jag kan ju hoppas att de inte känner igen mig nu när jag rakat bort allt hår på huvudet. He-He Hon är en gammal medlem i föreningen och vi skall göra allt vi kan för att de husen inte ombildas.
Under dagen har jag gjort iordning flygblad som skall delas ut i 2 fastigheter som är föremål för ombildning. Boutvecklingsenheten har lovat trycka upp dessa flygblad utan kostand åt oss, och det bugar vi för.
I en lägenhet vägg i vägg med mig så dog en tant och när sonen fick listan över folk som skulle titta på lägenheten så var det 40 namn. 4 st kom och tittade, så jag undrar är det verkligen bostadsbrist i Stockholm. Enligt sonen så det enda de 4 frågade om var när huset skulle ombildas så vi får väl räkna med att det flyttar in någon ombildningsivrare till i huset.
Ikväll blev det en härlig macka och tee när Gun kom från arbetet

Inga kommentarer: