måndag 16 mars 2009

Måndag 16 mars 2009

Idag var jag på forvården på Diabetescentrum på SöS för att kontrollera ena stortån. Allt hade läkts ordentligt så det var frid och fröjd.
Eftersom jag tog min elmoped till SöS så åkte jag runt lite på söder och tittade efter mitt besök på SöS. Det är en känsla av frihet att kunna röra sig runt så mycket som jag gör för närvarande.
På kvällen var det S möte på Hägerstensåsen. Val av ledamöter till Stiftsfullmäktige. Jag hamnade på åttonde plats så får verkligen hoppas att det går superbra i valet om det skall finnas en chans att bli invald. Under kvällen ringde en kvinna och krävde att hon skulle bli föreslagen av valberedningen till en post i Brännkyrka-Hägersten HGF. Jag talade om för henna att så arbetar inte valberedningen. Under samtalets gång så kröp det fram att hon talade för 2 personer. Jag förklarade för henne att det alltid finns möjlighet att nominera på årsmötet. Hon var riktigt arg, och jag har aldrig sett hennes namn på någon tidigare lista och med ett så ovanligt namn som hon har så skulle det ha klickat till ordentligt. Det ringde en man också som var betydligt trevligare och undrade om sin nominering. Han var nominerad av sitt LH och han stod kvar till omval till en av delegationerna.
Ikväll blir det en liten makrillmacka och tee

Inga kommentarer: