söndag 15 mars 2009

Södndag 15 mars 2009

Idag var det årsmöte i områdesföreningen och det hölls i Rågsveds Folkets Hus. Det var inte så mycket folk som jag räknat med, men i dessa dagar får man vara nöjd med de som kommer. Det var sedvanliga mötesförhandlingar och allt gick igenom ganska smärtfritt. Lite små justeringar här och där förekom det i alla fall. Vi fick också reda på att nu är valcentrum klart för T grön som den kallas och kommer att ligga i Gubbängen. Där kommer det att finnas 1 bil och det kommer att finnas en mobil valstuga att låna. Själva uppstarten blir den 20 april tydligen med dunder och brak. Vi har ju 2 viktiga val i år den 7 juni EU valet och i september val till kyrkofullmäktige och sedan den ödesdigra valet 2010. nu gäller det att mobilisera så mycket folk som möjligt i valarbetet, som skall likna den som kördes i presidentvalet i USA. Men om inte jag minns fel så hade vi dörrknackning och liknade redan på 60 och 70 talet, men jag har kanske fel.
Jag hoppas bara att det blir en riktigt bra valkampanj och att vi verkligen vinner den annars kommer en fullständig nedmontering av allt att ske i Sverige. Redan nu är vi på god väg.
Jag hoppas också att EU aldrig tillåts att lägga sig i bostadspolitiken, för då får vi marknadshyror omedelbart
En liten kvällsmacka och tee med frugan sitter fint

Inga kommentarer: