torsdag 19 februari 2009

Torsdagen den 19 februari 2009

Idag var det att ta hand om de papper som skall iordningställas och skickas in till region kontoret. Allt skall ju vara med adress telefonnr, epost adress och födelsedata. Så det tar ju lite tid att sammanställa allt och få det på pränt.
Efter lunchen tog frugan och jag en liten runda ner i partihallarna för att handla lite. Jag älskar dess små grossisterna där man kan pruta, snacka lite skit och skoja lite och det mesta finns som man behöver. Givetvis hann jag med att se silvret som skidskyttarna fixade till idag, en härlig kämpa insats från de 4 som åkte.
Blev också imponerad av juniortjejen som fick starta på 10 km klasisk stil vid VM i Tjekien. Bra gjort av henne.
Kvällen ägnade jag åt ett styrelsemöte i vår förening. Kan närvara på grund av att jag är sammankallande i valberedningen där. Som vanligt inte många ledamöter där, och ett mycket segt möte med mycket kvirr och gnäll från en ledamot. Ordföranden verkar lite skärrad och påskiner hela kvällen att han inte vet hur styrelsen kommer att se ut efter årsmötet i mars.
Han ville ha lite information om hur valarbetet går, och diplomatiskt talade jag om att det skrider framåt i takt med att nomineringarna kommer in. Tror inte det var svaret han ville ha, men det får han nöja sig med.
Hemma lite sent men där väntade en ledamot av styrelsen i LH Östberga och ville diskutera lite, så det blev lite tee, en macka och ett långt samtal

Inga kommentarer: