fredag 20 februari 2009

Fredagen den 20 februari 2009

Förmiddagen var jag på årsmöte i Solberga PRO. Så nu är jag vald till ordförande där. Inte så många förändringar i styrelsen men kanske ett nytt arbetssätt och lite nya tankar. Annars ett skönt gäng gubbar och gummor att jobba med. Vi delar lokal LH Dojan, så det är en bra lokal som vi betalar hyra till dem för, men de har den gratis från familjebostäder. Rätt eller fel vill jag låta vara osagt, bara det funkar.
Efter lunchen var det att fylla i en massa papper som skall skickas distrikt och region här också. Så nu har man lärt sig att fylla blanketter.
Jag tittade på nyheterna och blev mycket förvånad hur dåligt ställt det är i Rosengårds området i Malmö. Första frågan man bör ställa sig är vad HGF har gjort där nere för dessa människor
Varför skall det behöva gå så här långt? Är det någon i Region Syd som bör ställas till ansvar i ett sånt här läge?
I mina ögon så har Syd brustit ordenligt i alla de ärenden de har fått in, och bara avfärdat med utredningar på utredningar och dokumentation på dokumentation. De verkar inte vara så handlingskraftiga där nere i söder.
Jag hoppas verkligen att det får konsekvenser och att det tas upp på högsta nivå och inte som vanligt blundas.
Frugan kom hem vid 22 snåret så då blev det en lite macka och tee och lie diskussion om dagen

Inga kommentarer: