lördag 21 februari 2009

Lördagen den 21 februari 2009

Idag har det blivit mycket TV tittande igen. Det är ju mästerskap lite var stans och världscup på annat ställe. Hel otroligt att TV sänder 9 timmar sport. Satt och funderade idag vad väl förberedda våra idrottsmän och kvinnor är. Och tanken bara kom, tänk om våra hyresförhandlare hade varit lika förberedda och fomtoppat till mästerskapet eller som vi kanske skall kalla det slutförhandling. Då hade kanske allt sett lite annorlunda ut. Tänk bara om HGF Syd haft en formtopp så hade hundratals familjer kanske sluppit kackerlackor och mögel. Jag tror vi har mycket att lära oss av idrottsvärlden vad gäller förberedelser och genomförnade.
Under sen eftermiddag åkte jag på min lilla elmoppe ner till Svanströms i Årsta Företagspark och tänkte handla en ny kassabok, lite pärmar och annat kontorsmaterial. Tji fick jag öppet bara vardagar mellan 8-17, så det får bli av till veckan.
Fick en del samtal under kvällen från mina 6 döttrar, konstigt att de skall ringa samma dag, kunde väl sprida ut det under veckan. Men det är roligt när de ringer.
Kvällen ägnade jag mig åt lite protokollskrivande och förberedelser vad som skall tas upp på nästa styrelsemöten, innan jag sjönk ner i fåtöljen och följde melodifestivalen.
Frugan kom vid 22 tiden och hon var hungrig, så vi grillade varsin korv och tog en beer till det hela. Onyttigt så det förslår men någon enstaka gånga gör väl inget

Inga kommentarer: