söndag 22 februari 2009

Söndagen den 22 februari 2009

Idag blev det en riktigt glad dag framför TV. Två medaljer i skid relaterade sporter. Hurra! Vi fick en härlig lunch tillsammans innan Gun skulle iväg till jobbet. Jag följde henne ner till tvätbanan, eftersom jag var tvungen att köpa lite nikotinfri snus. Trots snöfallet så var det ett underbart väder.
När jag kom hem satte jag igång att göra ett lite blad om Norgeresan vi skall göra i maj med vår PRO förening. Mest därför att den skall presenteras i Brännkyrka PRO redan på tisdag på deras årsmöte. Några tefonsamtal hinns alltid med, bland annat till min 86 åriga mor i Skåne. Regionsordföranden hörde av sig och ville ha lite hjälp med lite telefonnr och det hjälper man gärna till med. På kvällen ringde Guns barnbarn Terese från Sundsvall, hon blev ordentligt osäker när det var jag som svarade. Lät nästan som hon trodde att hon kommit fel, men det ordnade till sig. Alltid lika roligt när barnbarnen hör av sig och att de mår bra.
Frugan kom hem vid 22 tiden och frågade om vi skulle ta en promenad innan kvällsteet. Det är ju så fruktansvärt vackert ute med den här snön, synd att jag glömde kameran kanske lite väl mörkt men härligt var det med lite snöbollskrig och pulsande i den decimeter höga snön som 2 små barnungar sent på kvällen

Inga kommentarer: