tisdag 10 februari 2009

Tisdagen den 10 februari 2009

Idag har jag ägnat hela dagen åt PRO arbete. Som nyvald ordförande i PRO Solberga så är det en del som man måste sätta sig in i. Kassören var här idag och informerade mig om det ekonomiska läget i föreningen. det ser mycket bra ut. Skickade också in ansökan till Stadsdelsnämnden, vi har sökt 20 tusen kronor i föreningsbidrag. Förra året fick föreningen 10 tusen men de tyckte på stadsdelsnämden att vi skulle söka lite mer, eftersom vi hade en så kompletterande verksamhet. Så får vi se vad det blir.. Har också ägnat hela eftermiddagen åt att lägga upp föreningens hemsida på nätet och hoppas kunna slutföra det under helgen som kommer. Har sneglat lite grand på Hyresgästföreningen Syd Ost som har en mycket informativ och lättnavigerad sida kolla gärna den här länken http://www.hgfsydost.se/ Tänk om alla föreningar lade ner lika mycket arbete på sin hemsida, vad roligt att kunna hämta information och bli informerad.
Idag var jag tvungen att ringa Hem & Hyra eftersom jag inte har fått sista numret, och det visade sig att alla på Kinnaredsgränd inte fått någon tidning. De var jättetrevliga och lovade att skicka en bunt som jag kan fördela till våra medlemmar här.
En av damerna i valberedningen hörde också av sig under dagen, och var närmast upprörd över att de ringt från Globen och sagt att materialet som hon beställt skickas till mig som är sammankallande för valberedningen. Ibland blir man lite trött av sådan här saker som egentligen inte har någon betydelse överhuvudtaget, och som av den andra upplevs som rena katastrofsituationen. Vissa människor ser ju bara det negativa i alla situationer och det har jag väldigt svårt för.
Frugan kom lagom till att tee och mackan var klar ikväll

Inga kommentarer: