onsdag 11 februari 2009

Onsdagen den 11 februari 2009

På förmiddagen tog jag en runda runt vårt område och kollade in hur stambyten framskrider. Verkar nära på som allt står stilla, inga större aktiviteter i husen vad man kan se från utsidan. Träffade lite medlemmar som hade en del synpunkter på hur sista köpet gått till. Det påstås att de hämtat fullmakter från personer som bott i huset tidigare, svårkontrollerat och kanske lite långsökt men vad vet jag.
Sen träffade jag vår äldsta medlem Sara som fyller 92 i år, hon ville ha hjälp att köpa en ny mobil för hennes Nokia som hon haft i 9 år nu, så har batteriet lagt av. Jag lovade givetvis att hjälpa henne.
Frugan och jag fick en härlig lunch tillsammans innan hon hastade iväg till jobbet. Jag satte mig ner och läste manualen till PRO:s publicering av webbsidor. De använder något som heter Episerver och allt skall se likadant ut. Då arbetar man med färdiga mallar som man fyller med eget innehåll av varjehanda slag. Tar alltid lite tid innan man lär sig hantera de olika verktygen i ett sådant program.
På kvällen deltog jag i en studiecirkel angående Årstafältets utbyggnad eller ej. Det är S föreningen i Östberga som håller i denna cirkel.
Inte ens S har ett program för hur man skyddar parker och grönområde. Årstafältet är ju en Landskapspark som man investerat ett antal miljoner kronor i. Nu vill man göra om det till Stockholms Manhattan med höghus på över 20 våningar, och detta på en gammal sjöbotten.
Det utlystes en arkitekttävling och 6 förslag har gått vidare och den 17 februari utses vinnaren eller vinnarna, efter det så lär väl stadsbyggnadskontoret komma med förslag och så är processen igång, och folket blir som vanligt överkörda.
Kvällen avslutades som vanligt numera när frugan kom hem med en kopp tee och en härlig macka

Inga kommentarer: