torsdag 22 januari 2009

Torsdagen den 22 januari 2009

Idag kom mitt elscooter garage på plats, strömen till det blir dock inte klart förrän på måndag. Allting godkänt och klart av SB. Nu slipper jag köra in den i lägenheten och smutsa ner. Efter lunchen fick jag ett tråkigt samtal dels från en styrelsemedlem i LH Snöflingan och från en av valberedningen i Brännkyrka-Hägersten. det var styrelsemöte igår och Snöflingan hade begärt att få 5 tusen kronor i bidrag. Vid mötet blev det stort förhör av medlemmarna från Snöflingan och det sades väl en del hårda ord från båda sidor. Det hela slutade med att en från Snöflingan lämnade mötet och tänker lämna HGF omedelbart. De fick i alla fall sina pengar enligt beslut på mötet, men stämningen i Snöflingan är under vattenytan. Detta är inte första gången det här händer i B-H föreningen. Man kan utläsa dålig respekt för andra människors åsikter, och att man på något sätt skyddar varandra. Jag menar att styrelsen har blivit alldeles för intim och bör snarast få in lite friskt blod i arbetet. Så det får vi ha i åtanke vid vidare samtal i valberedningen.
Eftermiddagens skidskytte och kvällens handboll gick väl inte riktigt svenskarnas väg, men alltid lika roligt att titta på.
Min äldsta dotter, sambo och lille Casper kom över en stund , alltid lika roligt att busa lite med barnbarnen. Han hade lite ont i magen och var inte riktigt på humör som han brukar. Man blir ju lätt smittad på dagis, så det bryter kanske ut något framöver.
En kopp tee och den lilla kvällsmackan innan sänggående som vanligt

Inga kommentarer: