onsdag 21 januari 2009

Onsdagen den 21 januari 2009

Idag ville en dam i valberedningen träffa mig och prata lite så vi träffades på biblioteket i Älvsjö och diskuterade vad hon hade på hjärtat. Det gällde som hon säger splittra upp en styrelse så den inte är så familjär som hon tycker. I vissa delar kan jag hålla med henne, att man skall försöka få in lite mer folk från andra håll, än som det ser ut idag. Men som alla vet så är det inte lätt att få folk att engagera sig i styrelse arbete.
Under kvällen har vi firat Sofies 18 årsdag på Jensen´s Böfhus på Sveavägen, den här tjejen är jag "plastmorfar" åt som hon säger. Vi har mycket bra kontakt och vi gillar att dryfta olika saker antingen vid besök eller via msn. Hon håller på att utbilda sig till frisörska och har 1 år kvar. Efter en stökig uppväxttid så har hon stadgat sig och blivit väldigt förnuftig, vad jag menar blivit vuxen på kort tid. Jag är väldigt glad idag att allt ser ut att ordna sig till det bästa, både med utbildning och hennes liv i övrigt. Jensen´s var väl ingen större höjdare när det gäller maten vad jag menar för de pengarna borde man kräva lite mer. I kväll blir det tidigt i säng för i morgon bittida kommer de med garaget för min elscooter. Skall bli härligt att slippa köra in den i hallen varje dag och inte minst frugan blir glad.
Ikväll hoppar jag både macka och tee

Inga kommentarer: